пʼятниця, 3 серпня 2018 р.

Складаємо розклад уроків


Поради педагогам: як розставити уроки в розкладі, щоб діти краще вчилися
Щоб правильно скласти розклад уроків у початковій школі, потрібно врахувати чітко окреслені вимоги та фізичні й психологічні  можливості дітей протягом дня та тижня.
ЩО ВРАХУВАТИ? Складаючи розклад уроків у початковій школі, слід обов’язково:
– дотримуватись вимог Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01),
– враховувати фізичні та психофізіологічні можливості першокласників, щоб досягти оптимального співвідношення навантаження з різних предметів протягом навчального дня (тижня).
Під час розробки розкладу уроків для початкових класів потрібно враховувати динаміку розумової працездатності дітей протягом дня/тижня (додаток 6 до ДСанПіН 5.5.2.008-01).
ІДЕАЛЬНИЙ ЧАС. Пік розумової активності у дітей шкільного віку припадає на проміжок часу з 10.00 до 12.00. У цей період учні легше засвоюють новий матеріал, витрачаючи на це найменше психофізичних ресурсів організму. Отже, навчальні предмети, на опанування яких потрібно більше розумового напруження, доречно ставити в розкладі другими та третіми уроками.
ІДЕАЛЬНІ ДНІ. Неоднаковою є й розумова активність учнів у різні дні навчального тижня. Рівень розумової діяльності до середини тижня зростає, а в понеділок і у п’ятницю залишається низьким. Тож навчальне навантаження протягом тижня розподіляють так, щоб на вівторок/середу припадав найбільший обсяг.
ВАЖЛИВО! Предмети, домашні завдання з яких потребують значного часу на виконання, необхідно розгрупувати в розкладі на різні дні.
ФОРМУЄМО РОЗКЛАД
Мова (українська, іноземна) – 2, 3 уроки
Математика – 2, 3 уроки
Фізкультура – 1,4, 5 уроки
Хореографія – 1,4, 5 уроки
Мистецтво/Музичне мистецтво/Образотворче мистецтво – 1,4, 5 уроки
Інтегрований курс «Я досліджую світ» – 1 урок
РАНКОВА ЗУСТРІЧ. Зазначимо, що інтегрований курс «Я досліджую світ» необхідно ставити виключно першим у розкладі, адже його складовою є ранкові зустрічі. Це особлива форма роботи, під час якої визначається тема дня та створюється позитивна атмосфера в дитячому колективі.
Разом з тим, двічі на тиждень два уроки інтегрованого курсу слід провести протягом навчального дня. У таких випадках це можуть бути 1 і 2,4 або 5 уроки.


Немає коментарів:

Дописати коментар