Перевернуте
навчання передбачає опановування теоретичного матеріалу учнями самостійно, а
виконання практичних завдань – з педагогом.
ЩО ТАКЕ ПЕРЕВЕРНУТЕ
НАВЧАННЯ?
Ідея перевернутого навчання виникла в США кілька
десятиліть тому. Її суть – у залученні учнів чи студентів до практичної
діяльності під час уроків чи лекцій замість механічного занотовування теорії.
Авторами концепції є Джонатан Бергман та Аарон Семс.
Саме вони придумали цей термін та вперше випробували методику.
Замість домашнього завдання учні дивляться короткі
відео-лекції, а під час так званого “аудиторного” часу разом з педагогом
виконують практичні завдання.
ЧОМУ ВИНИКЛА ПОТРЕБА
НОВИХ ОСВІТНІХ КОНЦЕПЦІЙ?
Справа в тім, що традиційні методи проведення уроків
мають низку недоліків:
– учні не завжди встигають за учителем (усе записати,
зрозуміти, усвідомити);
– поспішаючи усе записати та пишучи абияк, інколи
учневі складно розібрати власні “записи-каракулі”;
– деяким учням нецікаво, вони впевнені, що можуть про
все прочитати в інтернеті чи з підручника;
– учителю доводиться повторювати один і той же
матеріал по кілька разів різним класам (не надто цікаве проведення часу);
– під час уроку залишається зовсім мало часу на
практичне відпрацювання теорії.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?
Педагог має підготувати кілька відео-лекцій на тиждень
(це можуть бути як власні розробки, так і запозичені) та дати до них доступ
учням.
Учні переглядають матеріали вдома у зручний для себе
час. Перевагами такого опановування матеріалу є те, що лекцію можна переглянути
кілька разів, зупинити, якщо щось не зрозуміло, щоб потім знайти необхідну
інформацію або поставити запитання щодо неї учителю.
Під час уроку учні разом з педагогом виконують
лабораторні чи інші види робіт, обговорюють питання, які викликали труднощі, та
разом виявляють прогалини у знаннях, які слід заповнити.
РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДУ
1 розробіть відео-матеріали (це може бути відео-лекція
або презентація), які мають переглянути учні. Не забувайте, що інформація має
служити насамперед отриманню знань та обов’язково відповідати шкільній
програмі;
2 встановіть чіткі терміни виконання завдань (дисципліну
ніхто не скасовував);
3 забезпечте доступ до цифрових матеріалів усім учням.
Якщо у когось немає доступу до інтернету, запишіть матеріали на диск;
4 складіть інструкцію щодо нового методу навчання та
будьте готові відповісти на сотні запитань. Головне – щоб усі зрозуміли вас
правильно;
5 будьте готові, що не усім ваш метод сподобається. Його
можуть критикувати як батьки, так і колеги-педагоги. Тут вирішувати вам –
здаватися чи спробувати і довести, що метод працює.
Успіхів!
Немає коментарів:
Дописати коментар