понеділок, 3 грудня 2018 р.


Сертифікація вчителів по-новому
Представники МОН розробили проект "Положення про сертифікацію педагогічних працівників".
Мета сертифікації полягає у підвищенні престижності педагогічної професії та заохоченні вчителів до особистісного і професійного зростання. Тож, жодного примусу на вчительство щодо проходження цієї процедури не має бути. У положенні зазначено, що сертифікація відбуватиметься на добровільних засадах.
Міністерство освіти разом з Державною службою якості освіти та Українським центром оцінювання якості освіти планують пілотувати проект у 2019 році. Учасниками сертифікації стануть 2 тис. працівників закладів загальної середньої освіти з усіх областей України та зі столиці.
 Етапи сертифікації 
Згідно з проектом документації, сертифікація включатиме два етапи – перевірка професійних компетентностей та експертне оцінювання практичного досвіду роботи вчителя. (Результати оцінювання впродовж 15 днів)
Розглянемо детальніше перший етап. Відбуватиметься оцінювання фахових умінь у форматі ЗНО. Створюватиме завдання для перевірки та організовуватиме незалежне тестування Український центр оцінювання якості освіти. Зокрема, УЦОЯО розроблятиме загальні характеристики тестів та схеми нарахування балів за виконання завдань тестів. Кожен учасник сертифікації зареєструє власний електронний кабінет, де й буде оприлюднено результати пройденого оцінювання впродовж 15 днів.
За проведення другого етапу відповідатиме Державна служба якості освіти.
(Від 15 хвилин до 30)
Експертне оцінювання та вивчення практичного досвіду роботи вчителя відбуватиметься за конкретними критеріями, які після ухвалення проекту відомство зобов’язане буде чітко сформулювати. Порядок оцінювання досвіду учасників сертифікації також затверджуватиме служба якості освіти.
Додатковий елемент сертифікації – це створення  вчителем електронного портфоліо. Він полягає у тому, що учасник сертифікації фіксує власну педагогічну майстерність. Кожен вчитель робитиме відеозапис навчального заняття або декількох фрагментів уроків загальною тривалістю 15-30 хвилин. Після цього, педагог проводитиме самооцінювання педагогічної діяльності у формуванні ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів, відповідаючи на запитання спеціальної анкети. Після чого проводитиме опис свого заняття.
 Щодо експертної групи 
Державна служба якості освіти повинна буде обрати експертів та офіційно затвердити загальний перелік фахівців, які можуть залучатись до проведення сертифікації. (Не менше 2 експертів)
Кількість учасників експертної групи, що проводитиме перевірку практичного досвіду роботи вчителя безпосередньо в закладі освіти, має складати не менше двох осіб. У разі конфлікту інтересів між експертом та вчителем, який проходить сертифікацію, такий учасник групи перевірки усувається з числа експертів.
Після детального вивчення практичного досвіду роботи педагога експертна група складає експертний висновок, який також міститиме загальну кількість набраних балів за сертифікацію. Уніфіковані форми та відповідні методичні рекомендації експертам щодо їх заповнення складуть представники Державної служби якості освіти. Копію експертного висновку обов’язково нададуть також учаснику сертифікації для того, щоб покращити якість надання педагогічних послуг.
Результати сертифікації визначатиме міжвідомча експертна комісія, до якої входитимуть представники МОН, УЦОЯО та Державної служби якості освіти. Вони і прийматимуть рішення щодо результатів сертифікації. До складу такої комісії можуть також залучатися представники громадськості.
 Про бали та сертифікати 
Сертифікати отримають лише ті вчителі, яким вдасться подолати поріг, встановлений експертною комісією. Якщо кількість набраних балів за кожною зі складових сертифікації дорівнюватиме або перевищуватиме встановлені комісією порогові бали, тоді учитель отримає доплату у розмірі 20% посадового окладу, а також зарахування сертифікату як проходження атестації.


Немає коментарів:

Дописати коментар