пʼятницю, 7 вересня 2018 р.

Як хвалити дітей



Як хвалити дітей: 25 варіантів замість слова “Молодець”
Нашим дітям дуже важливо чути похвалу і від батьків, і від педагогів. У цій статті зібрані деякі ідеї як похвалити дитину. Відомо, як окрилює і додає сил похвала і я щиро сподіваюсь, що у вас є приводи частенько окриляти своїх діток, а звичнеМолодецьможна перетворити на щось більш цілеспрямоване.
Тому ось список із 25 альтернатив слову “Молодець” й кілька ідей про те, коли їх використовувати.
Дякуйте дитині, пояснюючи, чому ви вдячні, за які саме дії:
§  Дякую за допомогу з …
§  Урок/сніданок/стрибок набагато кращий, коли ти … Дякую тобі!
§  Я дуже ціную те, що ти …
§  Дякую, що зробив це … це означає, що я / ми можемо зараз …
Зробіть спостереження за фактами – просто скажіть, що ви бачите, без емоцій або суджень:
§  Чудово! Ми зробили це разом!
§  Оце Так! Ти побудував будинок / намалював котика тощо.
§  Ти зробив це самостійно!
§  Ти зробив це й те, а потім ще й ось це!
§  Як багато використано фарб / блоків / стрічок тощо.
§  Ти зробив це дійсно великим / маленьким / кольоровим / складним тощо.
§  Це забрало так багато часу, але ти впорався!
Заохочуйте – продовжувати навчання, займатися в гуртку, задаючи питання про те, що ви бачите, одночасно визнаючи дитячі зусилля:
§  Яка краса! Як ти це зробив?
§  Ти зробив це, а що ти будеш робити зараз?
§  Ти можеш розповісти мені про це?
§  Яка твоя улюблена частина?
§  Як ти це вигадав?
Покладіть почуття на слова – поясніть, що змушує вас відчувати, допоможіть вашим дітям помітити, як їх дії змушують інших відчувати і визнавайте власні почуття своїх дітей.
§  Мені дуже подобається це робити разом з тобою.
§  Я люблю дивитися, як ти досліджуєш / допомагаєш своїй сестрі / граєш в футбол тощо.
§  Я так пишаюся тобою, щодня, незалежно від обставин.
§  Подивись, як щасливий твій друг, коли ти ділишся / допомагаєш тощо.
§  Ти не зупинився, навіть коли це було важко!
§  Ти виглядаєш таким щасливим, що все вийшло!
§  Мені дуже подобається хід твоїх думок.
§  Тобі й самому добре, коли ти займаєшся спортом / розумієш правило тощо.
Нічого не кажіть – нам не потрібно хвалити кожну маленьку дію або заповнювати кожну хвилину. Достатньо сидіти й спостерігати за дітьми, які захоплені власними досягненнями:
§  Не кажіть нічого – просто посміхніться!
Тільки розширивши зміст слова “Молодець”, кажучи те, що ви справді маєте на увазі, ви не помітите часу та зусиль, необхідних для того, щоб розповісти вашій дитині, як ви себе почуваєте, наскільки втомлені або бадьорі, або наскільки ви вдячні, тому що це буде справжнім.

Немає коментарів:

Дописати коментар