пʼятницю, 21 вересня 2018 р.

ВИМОГИ, ЯКИМ МАЄ ВІДПОВІДАТИ ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ


У професійному стандарті “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти” зазначений перелік трудових функцій, які позначаються літерами алфівіту (А, Б, В, Г, Д, Є, Ж, З), пише газета “Експрес”.
До прикладу, трудова функція А  це планування і здійснення освітнього процесу, що охоплює вивчення та використання професійної літератури, педагогічну діагностику учнів тощо.
Трудова функція Ж передбачає поширення власного педагогічного досвіду в педагогічній пресі, на освітніх платформах, а також коригування власної професійної діяльності з урахуванням пропозицій та зауважень колег.
Учителям початкових класів потрібно мати диплом молодшого бакалавра й пройти незалежне підтвердження компетентностей, необхідних для виконання трудових функцій А, Б та В. Якщо йдеться про вчителя початкових класів І категорії, то необхідно мати диплом бакалавра і підтвердити здатність виконувати також трудові функції Г, Є, Д, Ж. Вчитель вищої категорії — із дипломом магістра та зі здатністю виконувати всі трудові функції.
У профстандарті також зазначені умови допуску до роботи за професією — щорічний медогляд і попереднє спеціальне навчання з пожежної безпеки.
Прописані й умови праці вчителя початкових класів: помірний рівень шуму, високий рівень психофізіологічного та емоційного навантаження і високий рівень відповідальності за безпеку учнів.
“Поява профстандарту — це великий крок вперед, але недостатній, — каже Єгор Стадний, директор Аналітичного центру CEDOS. —Подивимось, як присуджуватимуть професійну кваліфікацію за цим стандартом, чи буде це державний іспит за технологіями зовнішнього тестування”.
“Перелічені вимоги можуть стати орієнтиром при оцінюванні навичок під час атестації, за недотримання критеріїв вчителів можуть звільняти, — пояснює Віталій Дудін, юрист громадського об’єднання “Соціальний рух”, експерт з трудового права. — Проте в умовах нестачі кадрів навряд чи цим зловживатимуть.   З іншого боку, документ свідчить, що праця вчителів є такою, що супроводжується посиленим нервовоемоційним напруженням. На цій підставі освітяни повинні вимагати кращих умов праці та боротись за вищу зарплату”.

Немає коментарів:

Дописати коментар