Міністерство освіти і науки розробляє
процедуру зарахування дітей до перших класів, за якою дитина гарантовано
зможе вчитись за місцем проживання, проте матиме змогу піти й в іншу
школу, якщо там будуть вільні місця.
Про це “Новій українській школі” повідомив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.Відповідна процедура буде виписана в новому “Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти”, над створенням якого працюють у МОН. До роботи над цим Порядком залучено спеціальну робочу групу.
За словами Хобзея, процедуру зарахування учнів в перші класи розроблять таким чином, аби кожна дитина мала можливість навчатися за місцем проживання. Водночас, це не обмежуватиме право батьків подати документи до іншої школи.
“Ухвалений у вересні 2017 року закон “Про освіту” чітко визначив, що дитина має право здобувати початкову освіту в школі, наближеній до її місця проживання. Тобто це означає, що в школі, закріпленій за цією територією, гарантовано буде місце для цієї дитини. Водночас, якщо батьки вирішать, що хочуть віддати дитину в перший клас іншої школи, то вони матимуть на це право. Але потрібно, щоб у цій школі були вільні місця”, – зазначив заступник міністра.
Зарахування дитини до школи, яка розташована не за місцем проживання, на вільне місце відбуватиметься за процедурою, яку пропишуть у новому Порядку.
“Хочу акцентувати, що жодна дитина, яка має наступного навчального року піти в перший клас, не залишиться поза школою. Право на освіту – це одне з фундаментальних прав людини, тож процедуру буде прописано таким чином, аби це право ніхто не зміг порушити”, – наголосив він.
За словами Хобзея, МОН прагне розробити максимально прозору і справедливу процедуру зарахування дітей до перших класів, щоб забезпечити рівний доступ до початкової освіти всім дітям. Для цього експерти міністерства проводять консультації з усіма зацікавленими сторонами – адміністраціями шкіл, управлінцями освіти, представниками батьківських громадських організацій, а також вивчають досвід країн, що мають провідні освітні системи.
Немає коментарів:
Дописати коментар