Обговорюємо проект" Концепції початкової освіти"
Пропозиції
вчителів початкових класів
Тернопільського району
Тернопільської області
до проекту «Концепції
початкової освіти»
Обговоривши проект «Концепції початкової освіти» вважаємо, що у ньому є ряд позитивних змін, а саме:
- урізноманітнення форм навчання (інтегровані
заняття, практичні роботи, міні-дослідження, екскурсії, навчальні проекти);
- зменшення кількості учнів у класах до 25 осіб;
- поділ учнів на підгрупи для вивчення окремих предметів при наповненні класів більше 20 школярів;
- запровадження у першому класі протягом вересня адаптаційного періоду –« входження у шкільне життя»;
- формування окремих класів для учнів 6-річного і 7- річного віку (за наявності достатньої кількості дітей);
- запровадження ставки вихователя
(помічника-асистента вчителя) для кожного класу, де кількість дітей
більша за 20, а в інклюзивних класах – більша за 10;
Та є ряд нововведень, з якими ми категорично не
погоджуємося:
- із
запровадженням інтегрованого курсу « Світознавство», що охоплює зміст раніше
існуючих навчальних предметів «Природознавство», «Основи здоров’я» і «Я у
світі» втрачається їх велика частина. Ми вважаємо, що природознавство – це фундаментальна наука ,що дає підгрунтя для подальшого вивчення таких природничих
наук як: біологія, анатомія, географія, хімія, фізика. Не маючи відповідного рівня знань з природознавства, учні не будуть мати змоги на належному рівні опановувати програмовий
матеріал з вище вказаних предметів;
- поглиблене вивчення
окремих предметів доцільно вводити у середній ланці школи, а не у початкових
класах;
- недоцільно вивчати
у початкових класах навчальний матеріал у формі модулів;
- слід залишити у
навчальних програмах предмети «Літературне читання», «Музичне мистецтво» та
«Образотворче мистецтво»;
-
- з якою метою у
проекті збільшено кількість годин на вивчення іноземної мови? Ми всі говоримо
про виховання патріотизму у наших
школярів , то чому на перший план не ставимо
вивчення рідної мови?! В жодній країні світу не приділяють
стільки уваги іноземним мовам. Всі прагнуть
запобігти перевантаженню молодших школярів, а наш педагогічний досвід показує, що збільшення
уроків іноземної мови призведе до ще більшого навантаження учнів;
- введення предмета
«Хореографія» не є доцільним, адже для його реалізації необхідні: спеціаліст,
відповідна матеріальна база та приміщення;
- в проекті концепції не чітко роз’яснено
використання третьої години фізичної культури: не зрозуміло, яким чином її
планувати, облікувати і т.д.;
- потребує
вдосконалення пункт проекту концепції, що стосується введення п’яти годин
виховних занять у кожному класі; виховну роботу з
молодшими школярами залишити тільки за вчителями початкових класів;
- викликає сумнів підготовка дітей до школи за
єдиною програмою, яку мають здійснювати дошкільні заклади або сім’я;
- доцільно залишити
оцінювання учнів у формі бальної системи з 3 класу; запропонований механізм
оцінки результатів навчальної діяльності учнів за допомогою слів-символів є
примітивним та необ’єктивним.
Методист з початкової освіти ТРМК
Дівакова І.І.
Керівники методоб’єднань:
Івах Г.З., Гайдук Г.В., Чернець С.А., Балик Н.С.
Брикайло Н.Я., Кохман Л. В., Березіцька Н.С.
Немає коментарів:
Дописати коментар