вівторок, 12 січня 2016 р.

Обговорюємо проект" Концепції початкової освіти"



                                                     Пропозиції
                 вчителів початкових класів Тернопільського району
                                        Тернопільської області
                      до проекту «Концепції початкової освіти»
Обговоривши проект «Концепції початкової освіти» вважаємо, що у ньому є ряд позитивних змін, а саме:
-  урізноманітнення форм навчання (інтегровані заняття, практичні роботи, міні-дослідження, екскурсії, навчальні проекти);
-  зменшення кількості учнів у класах до 25 осіб;
-   поділ учнів на підгрупи для вивчення окремих предметів при наповненні класів більше 20 школярів;
-  запровадження у першому класі протягом вересня адаптаційного періоду« входження у шкільне життя»;
-  формування окремих класів для учнів 6-річного і 7- річного віку (за наявності достатньої кількості дітей);
-  запровадження ставки вихователя (помічника-асистента вчителя) для кожного класу, де кількість дітей більша за 20, а в інклюзивних класах – більша за 10;
 Та є ряд нововведень, з якими  ми категорично не погоджуємося:
-  із запровадженням інтегрованого курсу « Світознавство», що охоплює зміст раніше існуючих навчальних предметів «Природознавство», «Основи здоров’я» і «Я у світі» втрачається їх велика частина. Ми вважаємо, що природознавство – це  фундаментальна наука ,що дає підгрунтя  для подальшого вивчення таких природничих наук як: біологія, анатомія, географія, хімія, фізика. Не маючи відповідного рівня знань з природознавства, учні не будуть мати змоги на належному рівні опановувати програмовий матеріал з вище вказаних предметів;
-  поглиблене вивчення окремих предметів доцільно вводити у середній ланці школи, а не у початкових класах;
- недоцільно вивчати у початкових класах навчальний матеріал у формі модулів;
- слід залишити у навчальних програмах предмети «Літературне читання», «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво»;
-         - з якою метою у проекті збільшено кількість годин на вивчення іноземної мови? Ми всі говоримо про виховання  патріотизму у наших школярів , то чому на перший план не ставимо вивчення рідної мови?! В жодній країні світу не приділяють стільки уваги іноземним мовам. Всі прагнуть запобігти перевантаженню молодших школярів, а наш педагогічний досвід показує, що збільшення уроків іноземної мови призведе до ще більшого навантаження учнів;
-  введення предмета «Хореографія» не є доцільним, адже для його реалізації необхідні: спеціаліст, відповідна матеріальна база та приміщення;
-  в проекті концепції не чітко роз’яснено використання третьої години фізичної культури: не зрозуміло, яким чином її планувати, облікувати і т.д.;
- потребує вдосконалення пункт проекту концепції, що стосується введення п’яти годин виховних занять у кожному класі; виховну роботу з молодшими школярами залишити тільки за вчителями початкових класів;
- викликає сумнів підготовка дітей до школи за єдиною програмою, яку мають здійснювати дошкільні заклади або сімя;
- доцільно залишити оцінювання учнів у формі бальної системи з 3 класу; запропонований механізм оцінки результатів навчальної діяльності учнів за допомогою слів-символів є примітивним та необ’єктивним.

Методист з початкової освіти ТРМК
Дівакова І.І.

Керівники методоб’єднань:
Івах Г.З.,  Гайдук Г.В.,  Чернець С.А.,  Балик Н.С.
Брикайло Н.Я.,  Кохман Л. В., Березіцька Н.С.

Немає коментарів:

Дописати коментар